Voordelig Zelf Vliegen

Vliegen voor slechts 85 Euro per uur (*) in een Cessna 172!
*) Inclusief BTW en brandstof, exclusief reserveringskosten

De PH-VZV is *niet* meer te huur! Hij staat nu te koop!

Welkom op www.voordeligzelfvliegen.nl
PH-VZV

Kosten

interieur

De PH-VZV is te huur voor 85 Euro per uur! Inclusief brandstof en BTW. Het enige wat hier bovenop komt is een dagelijks reserveringsbedrag van 45 Euro (voor abonnementhouders zelfs slechts 25 Euro). Onze urenteller meet alleen de zuivere vliegtijd, waar we zes minuten taxitijd bij optellen.

Voor deze prijs heb je dan ook nog eens een luxe ingerichte 4-persoons Cessna 172, met lederen bekleding, auto-pilot, 4 ANR-headsets, panel mount GPS met moving map, traffic watch, etc. Voor meer informatie over deze Cessna 172, handleidingen, etc. kijk op de pagina PH-VZV en Handleiding.

Je betaalt dus voor de huur van de PH-VZV een basisbedrag van 45 (/25*) Euro, en daarna mag je, zolang je wilt, vliegen voor 85 Euro per uur. Hoe meer je vliegt, hoe voordeliger het wordt.

Als je de PH-VZV huurt samen met andere vliegers dan mag je de dagprijs ook nog eens delen met je vliegvrienden. Je telt dus alle vlieguren gewoon bij elkaar op en rekent het totaal gezamelijk af. Op die manier is het niet eens zo moeilijk om aan voldoende vlieguren te komen om met zijn allen lekker voordelig te vliegen.

Abonnementen

Zelf vliegen kan nóg voordeliger: Voor 150 Euro kun je een abonnement nemen op 15 reserveringen, waarbij je dan een korting van 20 Euro krijgt op de dagprijs. Zie voor meer informatie de Voorwaarden

Waarom deze prijsstelling?

De prijsstelling is ietwat onconventioneel, dus een kleine toelichting is wel op zijn plaats:

front

We hebben onze Cessna voorzien van een dieselmotor. Dit was een forse investering, maar daarvoor in de plaats hebben we nu veel lagere operationele kosten; met andere woorden: de vaste lasten zijn gestegen, terwijl de variabele kosten zijn gedaald. Voor zowel ons als de huurder is het voordelig om dit tot uiting te laten komen in de verhuurtarieven.

Een voorbeeld: Stel je neemt onze Cessna mee voor een drie daags reisje naar Engeland. Je betaalt ons dan voor iedere dag de dagprijs, dit is een vergoeding voor de dagelijkse vaste kosten als verzekering, huur stalling, investeringskosten motor. Voor deze kosten maakt het niet uit hoeveel je vliegt, of dat je uberhaupt wel vliegt. Verder geldt voor het vliegen zelf gewoon een uurprijs van 85 Euro, dit is een vergoeding voor de variabele kosten zoals brandstofverbruik, afschrijving motoruren, 50- en 100-uurs beurt, etc.

Door de splitsing van vaste en variabele kosten kunnen we ons vliegtuig voor een scherpe prijs verhuren. Ook voor onszelf biedt dit voordelen: We hebben dit vliegtuig aangeschaft en speciaal uitgerust om langere reizen te kunnen maken. We vinden het leuk om het vliegtuig behalve voor kortere ééndaagse vluchten, ook te verhuren aan mensen die dezelfde doelen nastreven als wij. Deze prijsstelling maakt het vooral aantrekkelijk om het vliegtuig voor langere trips te gebruiken. De vlieguren raken daardoor meer gebundeld en wij kunnen dan zelf ook gemakkelijker het vliegtuig een langere periode meenemen.

vest liferaft


Toebehoren

De PH-VZV is zeer compleet uitgerust. Zie voor een beschrijving van de PH-VZV en de lijst van avionics de pagina over de PH-VZV. In de verhuurprijs zijn bovendien de volgende toebehoren inbegrepen:

Niet inbegrepen (maar los bij te huren) is:

Hoe word je huurder?

In principe kun je vandaag een afspraak maken voor morgen en kun je dan ook gaan vliegen, het kan dus allemaal heel snel gaan. Op de pagina verhuurprocedure wordt beschreven wat er nodig is om de PH-VZV te kunnen huren.

Augustus 2009: De PH-VZV is *niet* meer te huur! Hij staat nu te koop!

Lidmaatschap MVVH

MVVH

De PH-VZV is niet van de MVVH maar van onszelf, maar we verhuren hem via de MVVH. De MVVH is de Motor Vlieg Vereniging Hoogeveen. Lidmaatschap van deze vereniging is voor alle betrokken partijen een voordeel.
Dit is de deal:

Reservering

Lees eerst de informatie op onze pagina over de Voorwaarden en over de Verhuurprocedure. Eenmaal bekend met de procedure dan kun je het vliegtuig reserveren via ons online reserveringssysteem.

Reserveringen

Vraag & antwoord

? Als ik 's ochtends het vliegtuig huur, en 's middags huurt iemand anders hem, betaalt die tweede dan niet de vaste dagprijs?
De vaste dagprijs is gekoppeld aan een individuele huurder. Beiden betalen dus de vaste dagprijs, en daarna de uren die ze vliegen. We ontvangen die dag dan inderdaad twee maal een vergoeding voor de vaste dagelijkse lasten, maar bedenk dat er ook dagen zijn waarop het vliegtuig niet wordt verhuurd, terwijl de vaste lasten dan nog steeds gewoon doorlopen.

? Als ik nu weet dat een kennis ook wil vliegen, en ik reserveer het vliegtuig voor de hele dag en deel de vlieguren met die kennis, betalen we dan samen maar één keer de vaste dagprijs?
Inderdaad. Het lijkt misschien wat vreemd dat we voor twee individuele huurders op één dag twee maal de dagprijs berekenen, terwijl we dat voor twee huurders die samen het vliegtuig reserveren maar éénmaal berekenen, maar op deze manier stimuleren we dat huurders zelf op zoek gaan naar medehuurders en daar hebben we graag een beloning voor over. Voorwaarde is dan wel dat één persoon reserveert en de betaling afhandelt. Uiteraard blijft gelden dat iedere vlieger moet voldoen aan de voorwaarden die door ons en onze verzekering zijn gesteld.

? Als ik het vliegtuig meeneem op vakantie, ben ik dan zoals algemeen gebruikelijk verplicht een bepaald minimum aantal vlieguren te maken?
Nee. De dagprijs dekt onze vaste kosten. Je bent verder volledig vrij om te bepalen hoeveel je vliegt. Wij hebben er geen probleem mee als je het vliegtuig meeneemt naar het buitenland, hem een week laat stilstaan, en er vervolgens weer mee terugvliegt.

? Als ik het vliegtuig meeneem op vakantie, en door weersomstandigheden ter plaatse niet kan vliegen, of langer moet blijven, betaal ik dan nog steeds de vaste dagprijs?
Ja. Onze vaste lasten zoals verzekering, stallingshuur, investeringskosten, etc. zijn niet afhankelijk van de weersomstandigheden en lopen gewoon door. Als je het vliegtuig meeneemt naar de Noordkaap en daar door weersomstandigheden een maand vast komt te zitten hebben we allemaal een strop: De vlieger betaalt iedere dag de vaste dagprijs, maar wij kunnen het vliegtuig ondertussen niet gebruiken of aan anderen verhuren. Afhankelijkheid van weersomstandigheden is nou eenmaal inherent aan het sportvliegen, en het is de verantwoordelijkheid van de gezagvoerder om de weersomstandigheden voor te blijven.

? Als ik het vliegtuig reserveer, maar niet ga vliegen omdat de weersomstandigheden te ongunstig zijn, betaal ik dan wel de reserveringskosten?
Nee. Je betaalt geen reserveringskosten of annuleringskosten, zolang het vliegtuig in onze hangaar blijft staan. Je betaalt slechts kosten vanaf het moment dat je de motor start, tot het moment waarop het vliegtuig weer op Hoogeveen staat.

? Kan ik het vliegtuig voor een langere, of meerdere perioden, reserveren, zodat ik meer kans heb op een periode met mooi weer, en het overschot in een later stadium annuleren?
Dit kan binnen redelijke grenzen. Als je "voor de zekerheid" het vliegtuig voor het hele volgend jaar reserveert dan vinden we dat uiteraard niet goed. Wanneer je een reservedatum reserveert voor het geval dat uw eerste reserveringsdatum niet door kan gaan vinden we dat goed, mits je dit ook als zodanig omschrijft bij de reservering. Anderen kunnen dan voor diezelfde datum reserveren, waarbij je dan natuurlijk de eerste keus behoudt.

? Waar mag ik het vliegtuig mee naartoe nemen?
Overal binnen het dekkingsgebied van onze verzekering: Alle landen binnen de Europese Unie inclusief Noorwegen en Zwitserland, uitgezonderd de landen waar onlusten heersen of zijn te verwachten.

Ervaringen

Hier kun je je ervaringen met de PH-VZV weergeven:

www.privatepilots.nl

Teller